Anglická kvalita od roku 1994
Komplexní pěče o jízdní kola a motocykly
Při objednávce nad 3 000 Kč doprava zdarma

Co je Muc-Off Nano technologie?

23. 4. 2018

Co je to vlastně Muc-Off s Nano technologií?Muc-Off nanotech Bike CLeaner

V minulosti byly čisticí prostředky založeny na mikro částicích, což je pro představu částice materiálu o velikosti 1/80 velikosti lidského vlasu. Muc-Off ve složení Bike Cleaneru používá již nano částice, které mají velikost přibližně pouze 1/80000 průměru lidského vlasu.

Tato enormní redukce velikosti aktivních částic umožňuje Muc-Off složení pronikat daleko rychleji skrze špínu a velice jemně a šetrně ji uvolňovat již na molekulární úrovni. Takto uvolněné nečistoty lze následně jednoduše a bezpečně spláchnout vodou, přičemž již v této fázi mytí je povrchu poskytovaná potřebná anti-korozivní ochrana.

Lakovaný nebo kovový povrch vypadá pouhým okem velice hladký, ale pod mikroskopem je viditelná jeho nerovnost s množstvím dolíků a výběžků. Nano částice umí tyto mikroskopické nerovnosti vyplnit, spojit se s povrchem a vytvořit tak kluzkou ochrannou vrstvu, která již sama o sobě eliminuje adhezi nečistot k povrchu.

Jak na Bike Protect a Silicon Shine?

23. 4. 2018

Mnoho dotazů, které směřují k používání Muc-Off produktů, směřuje na použití Bike Protectu a Silicon Shinu. Považujeme to za celkem logické, neboť použití obou produktů má stejný cíl. Tím je vytvořit ochrannou vrstvu, která bude ošetřené partie chránit před vodou, UV zářením a všude přítomnými nečistotami a ještě jim (v případě Silicon Shinu) dodá potřebný lesk. Sekundárně tedy aplikace těchto produktů přispívá k následné rychlejší a levnější údržbě a ke zlepšení některých funkčních prvků jízdních kolo či motocyklů, jako jsou například jsou přední vidlice

Jak tedy na Bike Protect a Slicon Shine?

Právě jste opláchli váš stroj tak, že na jeho povrchu i v zákoutích motoru nebo kabeláže již zůstávají pouze kapky čisté vody? Potom nastal ten správný čas pro Muc-Off Bike Protect nebo Muc-Off Silicon Shine. Na nic nečekejte a pusťte se do díla.

Co, že je tam voda?

Nevadí. Nic nesušte nebo zdlouhavě nečekejte až voda zmizí. S Bike Protectem i Silicon Shinem můžete pracovat plynule, protože oba přípravky se na vodu přímo těší.

Nejdříve se podívejme, v čem jsou oba přípravky stejné, abychom se v dalším části mohli soustředit na odlišnosti, jejichž znalost podstatně ovlivňuje dosažení požadovaného účinku.

Jak jsme již naznačili v úvodu, jsou oba produkty určeny k vytěsnění vody a vlhkosti ze špatně přístupných míst, které nejsme schopni mechanicky nebo jiným způsobem vysušit a i krátkodobější přítomnost vlhkosti v těchto místech je nežádoucí.
Muc-Off Silicon Shine vodu, při reakci s ní, doslova hrudkovatí, jako když se kapky vody dostanou na rozpálená kamna.

Shodný nebo možná lépe velice podobný je také výsledný efekt- vytvoření ochranné vrstvy zamezující ulpívání nečistot přímo do povrchu materiálu, předcházení povrchové korozi a rychlost, efektivnost, snadnost každého následného mytí.
Oba přípravky lze bezpečně použít na všechny běžné materiály (karbon, kov,plast,chrom,guma), aniž by s nimi negativně reagovaly a měnily jejich vlastnosti. V neposlední řadě oba výrobky spojuje jednoduchá aplikace.

Na odlišnosti se podívejme „očima“ Muc-Off Silicon Shinu. Již název napovídá, že jeho základ tvoří anorganicko-organický polymer (silikon), jehož významnými vlastnostmi jsou odolnost vůči UV záření, vodo odpudivost, paropropustnost a odolnost proti povětrnostním podmínkám obecně, tedy vlastnosti vítané při ochraně každého stroje.

Jeho aplikaci provádíme stejně jednoduše jako Muc-Off Bike Protectu pomocí aerosolu. Zatím co však Bike Protect funguje na principu vytvoření suché separace (teflonové vrstvy) a je tedy potřebné počítat s několika hodinami k jejímu vytvoření, jinak při jízdě nachytáte na ošetřené části vše, co se okolo vás jen mihne, po aplikaci Silikon Shinu můžete vyrazit okamžitě.
Stačí ho nechat 30 sekund působit a co je důležité, poté rozleštit! Pokud tak neučiníte, jste na tom stejně, jako když vyjedete okamžitě po aplikaci Bike Protectu, který zase jen obtížně rozleštíte. Určitou nepříjemnou vlastní silikonu je jeho tepelná stálost. Ta je standardně 180°C. Proto Silicon Shine nelze aplikovat na partie, které se tepelně zahřívají (výfuk, blok motoru). Při překročení uvedené teploty by mohlo dojít k zapečení do struktury povrchového materiálu chráněných částí.
Shora uvedené je také důvodem, proč je aplikace Silicon Shinu doporučována spíše na plastové, lakované, gumové i kovové dobře dostupné části a Bike Protect na kovové, zpravidla podvozkové a špatně dostupné části u motocyklu a drobné nebo členité části u jízdních kol, které nelze leštit.

Mazání řetězů jízdních kol

23. 4. 2018

Ačkoliv je toto téma spojeno s Muc-Off cyklistickými mazivy a tedy mazáním cyklistického řetězu, lze zde uvedené informace z velké části aplikovat i na mazání řetězů motocyklových, které jsou i svojí konstrukcí těm cyklistickým velmi podobné.

Mazání řetězu je důležitou částí péče o jízdní kolo, neboť pomáhá

  • redukovat opotřebení řetězu
  • prodloužit jeho životnost
  • zvýšit celkový výkon

Kdy mazivo nanášet:
V ideálním případě by měl být řetěz před samotným mazáním zbaven všech

  • inertních nečistot
  • zbytků starého maziva
  • zbytků vody nebo vlhkosti

To samé platí i pro součástky, které slouží k jeho pohybu, jako je převodník, kazeta či kladka přehazovačky, neboť pokud nevyčistíme i tyto části, udělali jsme pouze polovinu práce. Řetězové články se v takovém případě pohybem přes znečištěné části opět zanesou.
Před mazáním se tedy vždy snažme dosáhnout ideálního stavu, určitě s vám to vrátí!

Jak správně mazat:
Podstatou správného mazání je vědět

a) jaký typ maziva použít
b) kam mazivo správně aplikovat

Tomuto tématu se věnujeme v této kapitole v samostatném článku z názvem Jak správně mazat.

Jak správně mazat

23. 4. 2018

ak bylo řečeno v úvodu tohoto tématu, je základem správného a zejména efektivního mazání vědět:

a) Jaký typ maziva použít

Zde bychom se měli rozhodovat nejen podle kvality produktu, ale rovněž s ohledem na to v jakých klimatických podmínkách budeme jezdit, jaký je charakteru terénu nebo jak dlouho pojdeme atd.

Muc-Off nabízí  několik verzích maziv

  • Standardní mazivo – vysoce kvalitní mazivo určené pro hobby i profesionální jezdce, které zajišťuje vynikající poměr eliminace frikce, trvanlivosti a odolnosti a poskytovaného výkonu
  • C3 keramické mazivo – mazivo vyvinuté bez jakéhokoliv kompromisu na cenu, jehož složení vychází z posledních výzkumů o tření a jeho vlivu na opotřebení materiálu. Mazivo je unikátní kombinací speciálních složek, z nichž některé byly vyvinutých v rámci kosmického výzkumu a je určeno zejména pro ty, kteří hledají jen tu nejvyšší úroveň výkonu.

Oba typy maziv dodává Muc-Off ve verzích „DRY“ a „WET“ podle typu klimatických podmínek, do kterých použití doporučeno.

DRY LUBE určitě zvolte při jízdě za suchého a slunečného počasí, kdy se vyžaduje maximální eliminace ulpívání částeček prachu a špíny na řetěz, přičemž nemusíte mít strach projet nějakou tou louží nebo brodem či rosou, neboť s tím si Dry Lube poradí.

WET LUBE zvolte naopak do nepříznivých klimatických podmínek jako je déšť a sníh a terénu plného bahna a vody, neboť tato verze maziva je svým složením postavena tak, aby maximálně a dlouho odolávala vodě a nečistotám, čemuž odpovídá i viskozita maziva.

  • Hydrodynamic Lube – je ručně míchané, vysoce výkonností mazivo do všech klimatických podmínek

 

  • Hydrodynamic Harash Conditions Lube – je opět ručně míchané mazivo do velmi náročných klimatických podmínek, které se nanáší štětečkem teprve na některé shora uvedených maziv

b) Kam mazivo správně aplikovat

Podívejme se nejdříve na konstrukci řetězu (viz. obrázek č.1). Ten se skládá z:

1. vnitřních řetězových destiček
2. vnějších řetězových destiček
3. válečku
4. spojovacího čepu

Obrázek č.1

Jelikož cyklistický řetěz patří konstrukčně mezi válečkové kloubové řetězy jsou pro zachování jeho hybnosti a tím i funkce mezi jednotlivými pohyblivými částmi přesně definované vůle. Tím jsme se dostali k jádru problému, tedy kam mazivo musíme aplikovat a dostat.

Není to povrch řetězu, jak se mnozí domnívají, ale jsou to právě tyto konstrukční vůle! Na každém řetězovém článku lze vymezit dvě taková místa, jak je patrno na obrázku č.1 a č.2.

  • prostor mezi vnitřní destičkou a válečkem
  • prostor mezi vnitřní a vnější destičkou

Obrázek č. 2

Tyto vyjmenované části bychom měli neustále udržovat dobře namazané. Na jiných částech řetězu je mazivo a jeho nános spíše nežádoucí.

Muc-Off mazivo a tření

23. 4. 2018

ak naše Muc-Off maziva pracují?

No tak, že vytváří ochranný film, který od sebe odděluje dvě třecí plochy a redukuje úroveň jejich tření a tím také opotřebení. Jednoduché, že?

Nuže, jediný problém je, že u jízdních kol řešíme vysokou kroutivou sílu, nízkou teplotu a relativně nízkou rychlost, ale s velmi širokým rejstříkem povětrnostních a přírodních podmínek od suchých pouští až do těch nejmokřejších a nejblátivějších mokřadů a roklin.
Ale nebojte se!
Pracovali jsme neúnavně, abychom mohli nabídnout širokou škálu maziv poskytující maximum ochrany a výkonu ve všech možných podmínkách.

Muc-Off mazivo a tření

Obr. 1:
Každý povrch je nerovný a složený z řady nepravidelností a to dokonce i tehdy, pokud má strojově opracován povrch vypadající jako zrcadlo. Tyto prohlubně a výběžky jsou viditelné pouze pod mikroskopem ale i v případě velmi dobře vyleštěného povrchu, který k sobě vzájemně přiložíme, se do vzájemného kontaktu dostanou jen některé z bodů na celém povrchu.

Jakmile šlápneme do pedálů, má síla, kterou tím vyvoláme, tendenci určité plochy řetězu přitlačit k sobě. Účelem maziva je minimalizovat tření a veškerý výkon, který šlapáním vznikne, transformovat do pohybu směrem vpřed bez ztráty energie v důsledku tření.

Obr. 2:
Nicméně, pokud použijeme kvalitní mazivo, fyzicky izolujeme povrch prostřednictvím hydrodynamické lubrikace. Muc-Off jde však ještě o jeden krok dál.

Našim cílem při vývoji každého maziva je, aby bylo schopno vytvořit na každém kovovém povrchu vysoce adhezní film jako prevenci tření, který dovoluje molekulární struktuře propůjčit fyzikální i chemickou kluzkost.
Toho je možné docílit, pokud mazivo dokonale přilne k povrchu a vytvoří snadno a rovnoměrně kluzký film mikroskopické tloušťky, který brání přímému vzájemnému kontaktu kovu na kov a ná