Anglická kvalita od roku 1994
Komplexní pěče o jízdní kola a motocykly
Při objednávce nad 3 000 Kč doprava zdarma

Muc-Off MTB Gloves přijdou na trh v březnu 2020

22. 10. 2019 Novinky

Mimo cca 10 produktů kompletní péče o bezdušové pláště jsou další novinkou pro jaro 2020 MTB rukavice.

Prémiové ručně vyráběné MTB rukavice, na které použil Muc-Off  ty nejlepší materiály pro maximální pohodlí, trvanlivost a ochranu současně. Ergonomický předformovaný tvar zajišťuje, že rukavice na ruku maximálně padnou, zatímco integrovaná technologická vlákna vám umožní zůstat v maximálním kontaktu s kolem. Silikonem potištěná dlaň zajišťuje výbornou přilnavost k řídítkům a brzdovým pákám, abyste se mohli soustředit na vlastní jízdu. 3 designová provedení, velikosti S-XXL.

Předpokládaná dostupnost: březen 2020
Předpokládaná MOC: 1050,-Kč vč DPH

Muc-Off představil novou řadu pro uživatele bezdušových plášťů

11. 9. 2019 Novinky

Muc-Off se opět prezentoval v poutavém stánku na letošním Eurobiku ve německém Friedrshafenu. Představil zde kompletně novou řadu nazvanou P.I.M. ((Prepare – Inflate – Maintain), kterou ocení všichni vlastníci bezdušových plášťů.
 

Jelikož Muc-Off No Puncture Hassle Tubeless Sealant (bezdušový tmel) a Tubeless Valves zaznamenali díky své kvalitě ve světovém měřítku komerční úspěch, doplnilo je dalších 9 nových produktů, které využijete v každé fázi využití „bezdušáků“ ať již se jedná o pásku do ráfků, CO2 pupičku nebo opravnou sadu.

Všechny produkty vám postupně představíme a nabídneme zde i u prodejců Muc-Off v celé ČR.

 

Nová řada chemie pro E-biky

13. 11. 2018 Novinky

Nová řada chemie pro E-biky

Nová a zatím na trhu ojedinělá řada chemie pro elektrokola pod názvem Muc-Off Ebike Range je v distribuci i v ČR.

První komplexní řada produktů pro cyklistiku, která plně reflektuje požadavky ebiků na jejich mytí, ochranu i mazání. Minimum vody, zvýšená ochrana především elektrických a elektronických částí nebo vyšší točivý moment, to vše si vyžádalo vývoj nebo modifikaci stávajících produktů.  Například C3 maziva vycházejí ze stávajících C3 cyklistických maziv nebo All Weather Chain Lube z motocyklové verze, žádné z nich však není složením identické se svým protějškem.

Každý z produktů této řady se liší od základní nabídky, kterou Muc-Off již úspěšně nabízí a jejich vývoj byl zaměřen na to, aby reálně reflektoval potřeby elektrokol, a aby tak každý jednotlivý produkt řady byl maximálně prospěšný pro jejich uživatele.

 

ROMAN KREUZIGER CYCLING ACADEMY

1. 6. 2018 Podporujeme

Roman Kreuziger Cycling Academy je zcela nový projekt na podporu cyklistických nadějí  nejen po záštitou ale také za účasti našeho nejúspěšnějšího silničního cyklisty v historii Romana Kreuzigera.

AUTHOR TEAM STUPNO

1. 6. 2018 Novinky, Podporujeme

Author Team Stupno pracuje zejména s mladými jezdci od  přípravky až po juniory a pro českou cyklistiku již vychoval několik jezdců, kteří se dokázali prosadit na národní i mezinárodní cyklistické scéně. A to je také důvod, proč je naše podpora směrována právě do tohoto týmu a práci s mládeží.

Jan Čelůstka

25. 4. 2018 Podporujeme

Jan Čelůstka je český reprezentant v olympijském triatlonu a olympionik, několikanásobná Mistr ČR, který závodí s podporou Muc-Off již několik let a používá jak produkty pro údržbu kola, tak produkty z řady Athlete Care Range.

Ondřej Cink

23. 4. 2018 Podporujeme

Ondřej Cink po návratu ze silnice zpět do kolotoče světového poháru MTB XC jede s podporou Muc-Off , který se stará nejen o jeho kolo, ale díky řade Athlete Performance mu pomáhá podávat maximální výkony, zrychlovat regeneraci a stará se o pohodlí v průběhu  jeho tréninku i závodů.

 

Mazání řetězů jízdních kol

23. 4. 2018 Poradna

Ačkoliv je toto téma spojeno s Muc-Off cyklistickými mazivy a tedy mazáním cyklistického řetězu, lze zde uvedené informace z velké části aplikovat i na mazání řetězů motocyklových, které jsou i svojí konstrukcí těm cyklistickým velmi podobné.

Mazání řetězu je důležitou částí péče o jízdní kolo, neboť pomáhá

  • redukovat opotřebení řetězu
  • prodloužit jeho životnost
  • zvýšit celkový výkon

Kdy mazivo nanášet:
V ideálním případě by měl být řetěz před samotným mazáním zbaven všech

  • inertních nečistot
  • zbytků starého maziva
  • zbytků vody nebo vlhkosti

To samé platí i pro součástky, které slouží k jeho pohybu, jako je převodník, kazeta či kladka přehazovačky, neboť pokud nevyčistíme i tyto části, udělali jsme pouze polovinu práce. Řetězové články se v takovém případě pohybem přes znečištěné části opět zanesou.
Před mazáním se tedy vždy snažme dosáhnout ideálního stavu, určitě s vám to vrátí!

Jak správně mazat:
Podstatou správného mazání je vědět

a) jaký typ maziva použít
b) kam mazivo správně aplikovat

Tomuto tématu se věnujeme v této kapitole v samostatném článku z názvem Jak správně mazat.

Jak správně mazat

23. 4. 2018 Poradna

Jak bylo řečeno v úvodu tohoto tématu, je základem správného a zejména efektivního mazání vědět:

a) Jaký typ maziva použít

Zde bychom se měli rozhodovat nejen podle kvality produktu, ale rovněž s ohledem na to v jakých klimatických podmínkách budeme jezdit, jaký je charakteru terénu nebo jak dlouho pojdeme atd.

Muc-Off nabízí  několik verzích maziv

  • Standardní mazivo – vysoce kvalitní mazivo určené pro hobby i profesionální jezdce, které zajišťuje vynikající poměr eliminace frikce, trvanlivosti a odolnosti a poskytovaného výkonu
  • C3 keramické mazivo – mazivo vyvinuté bez jakéhokoliv kompromisu na cenu, jehož složení vychází z posledních výzkumů o tření a jeho vlivu na opotřebení materiálu. Mazivo je unikátní kombinací speciálních složek, z nichž některé byly vyvinutých v rámci kosmického výzkumu a je určeno zejména pro ty, kteří hledají jen tu nejvyšší úroveň výkonu.

Oba typy maziv dodává Muc-Off ve verzích „DRY“ a „WET“ podle typu klimatických podmínek, do kterých použití doporučeno.

DRY LUBE určitě zvolte při jízdě za suchého a slunečného počasí, kdy se vyžaduje maximální eliminace ulpívání částeček prachu a špíny na řetěz, přičemž nemusíte mít strach projet nějakou tou louží nebo brodem či rosou, neboť s tím si Dry Lube poradí.

WET LUBE zvolte naopak do nepříznivých klimatických podmínek jako je déšť a sníh a terénu plného bahna a vody, neboť tato verze maziva je svým složením postavena tak, aby maximálně a dlouho odolávala vodě a nečistotám, čemuž odpovídá i viskozita maziva.

  • Hydrodynamic Lube – je ručně míchané, vysoce výkonností mazivo do všech klimatických podmínek

 

  • Hydrodynamic Harash Conditions Lube – je opět ručně míchané mazivo do velmi náročných klimatických podmínek, které se nanáší štětečkem teprve na některé shora uvedených maziv

b) Kam mazivo správně aplikovat

Podívejme se nejdříve na konstrukci řetězu (viz. obrázek č.1). Ten se skládá z:

1. vnitřních řetězových destiček
2. vnějších řetězových destiček
3. válečku
4. spojovacího čepu

Obrázek č.1

Jelikož cyklistický řetěz patří konstrukčně mezi válečkové kloubové řetězy jsou pro zachování jeho hybnosti a tím i funkce mezi jednotlivými pohyblivými částmi přesně definované vůle. Tím jsme se dostali k jádru problému, tedy kam mazivo musíme aplikovat a dostat.

Není to povrch řetězu, jak se mnozí domnívají, ale jsou to právě tyto konstrukční vůle! Na každém řetězovém článku lze vymezit dvě taková místa, jak je patrno na obrázku č.1 a č.2.

  • prostor mezi vnitřní destičkou a válečkem
  • prostor mezi vnitřní a vnější destičkou

Obrázek č. 2

Tyto vyjmenované části bychom měli neustále udržovat dobře namazané. Na jiných částech řetězu je mazivo a jeho nános spíše nežádoucí.

Muc-Off mazivo a tření

23. 4. 2018 Poradna

Jak naše Muc-Off maziva pracují?

No tak, že vytváří ochranný film, který od sebe odděluje dvě třecí plochy a redukuje úroveň jejich tření a tím také opotřebení. Jednoduché, že?

Nuže, jediný problém je, že u jízdních kol řešíme vysokou kroutivou sílu, nízkou teplotu a relativně nízkou rychlost, ale s velmi širokým rejstříkem povětrnostních a přírodních podmínek od suchých pouští až do těch nejmokřejších a nejblátivějších mokřadů a roklin.
Ale nebojte se!
Pracovali jsme neúnavně, abychom mohli nabídnout širokou škálu maziv poskytující maximum ochrany a výkonu ve všech možných podmínkách.

Muc-Off mazivo a tření

Obr. 1:
Každý povrch je nerovný a složený z řady nepravidelností a to dokonce i tehdy, pokud má strojově opracován povrch vypadající jako zrcadlo. Tyto prohlubně a výběžky jsou viditelné pouze pod mikroskopem ale i v případě velmi dobře vyleštěného povrchu, který k sobě vzájemně přiložíme, se do vzájemného kontaktu dostanou jen některé z bodů na celém povrchu.

Jakmile šlápneme do pedálů, má síla, kterou tím vyvoláme, tendenci určité plochy řetězu přitlačit k sobě. Účelem maziva je minimalizovat tření a veškerý výkon, který šlapáním vznikne, transformovat do pohybu směrem vpřed bez ztráty energie v důsledku tření.

Obr. 2:
Nicméně, pokud použijeme kvalitní mazivo, fyzicky izolujeme povrch prostřednictvím hydrodynamické lubrikace. Muc-Off jde však ještě o jeden krok dál.

Našim cílem při vývoji každého maziva je, aby bylo schopno vytvořit na každém kovovém povrchu vysoce adhezní film jako prevenci tření, který dovoluje molekulární struktuře propůjčit fyzikální i chemickou kluzkost.
Toho je možné docílit, pokud mazivo dokonale přilne k povrchu a vytvoří snadno a rovnoměrně kluzký film mikroskopické tloušťky, který brání přímému vzájemnému kontaktu kovu na kov a následnému nadměrnému opotřebení.

1 2