Anglická kvalita od roku 1994
Komplexní pěče o jízdní kola a motocykly
Při objednávce nad 3 000 Kč doprava zdarma

Jak správně mazat

23. 4. 2018 Poradna

Jak bylo řečeno v úvodu tohoto tématu, je základem správného a zejména efektivního mazání vědět:

a) Jaký typ maziva použít

Zde bychom se měli rozhodovat nejen podle kvality produktu, ale rovněž s ohledem na to v jakých klimatických podmínkách budeme jezdit, jaký je charakteru terénu nebo jak dlouho pojdeme atd.

Muc-Off nabízí  několik verzích maziv

  • Standardní mazivo – vysoce kvalitní mazivo určené pro hobby i profesionální jezdce, které zajišťuje vynikající poměr eliminace frikce, trvanlivosti a odolnosti a poskytovaného výkonu
  • C3 keramické mazivo – mazivo vyvinuté bez jakéhokoliv kompromisu na cenu, jehož složení vychází z posledních výzkumů o tření a jeho vlivu na opotřebení materiálu. Mazivo je unikátní kombinací speciálních složek, z nichž některé byly vyvinutých v rámci kosmického výzkumu a je určeno zejména pro ty, kteří hledají jen tu nejvyšší úroveň výkonu.

Oba typy maziv dodává Muc-Off ve verzích „DRY“ a „WET“ podle typu klimatických podmínek, do kterých použití doporučeno.

DRY LUBE určitě zvolte při jízdě za suchého a slunečného počasí, kdy se vyžaduje maximální eliminace ulpívání částeček prachu a špíny na řetěz, přičemž nemusíte mít strach projet nějakou tou louží nebo brodem či rosou, neboť s tím si Dry Lube poradí.

WET LUBE zvolte naopak do nepříznivých klimatických podmínek jako je déšť a sníh a terénu plného bahna a vody, neboť tato verze maziva je svým složením postavena tak, aby maximálně a dlouho odolávala vodě a nečistotám, čemuž odpovídá i viskozita maziva.

  • Hydrodynamic Lube – je ručně míchané, vysoce výkonností mazivo do všech klimatických podmínek

 

  • Hydrodynamic Harash Conditions Lube – je opět ručně míchané mazivo do velmi náročných klimatických podmínek, které se nanáší štětečkem teprve na některé shora uvedených maziv

b) Kam mazivo správně aplikovat

Podívejme se nejdříve na konstrukci řetězu (viz. obrázek č.1). Ten se skládá z:

1. vnitřních řetězových destiček
2. vnějších řetězových destiček
3. válečku
4. spojovacího čepu

Obrázek č.1

Jelikož cyklistický řetěz patří konstrukčně mezi válečkové kloubové řetězy jsou pro zachování jeho hybnosti a tím i funkce mezi jednotlivými pohyblivými částmi přesně definované vůle. Tím jsme se dostali k jádru problému, tedy kam mazivo musíme aplikovat a dostat.

Není to povrch řetězu, jak se mnozí domnívají, ale jsou to právě tyto konstrukční vůle! Na každém řetězovém článku lze vymezit dvě taková místa, jak je patrno na obrázku č.1 a č.2.

  • prostor mezi vnitřní destičkou a válečkem
  • prostor mezi vnitřní a vnější destičkou

Obrázek č. 2

Tyto vyjmenované části bychom měli neustále udržovat dobře namazané. Na jiných částech řetězu je mazivo a jeho nános spíše nežádoucí.